Επικοινωνήστε μαζί μας: +357 22 889759

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Επικοινωνούμε μαζί της για να της ενημερώσουμε σχετικά με τη συνάντηση που είχαμε με τον Υπουργό Παιδείας κ. Πρόδρομο Προδρόμου την Παρασκευή 18.9.2020.

Καταρχάς ως  Δ.Σ. του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου,  ευχόμαστε  σε όλους της συναδέλφους  εκπαιδευτικούς και μαθητές, καλή και δημιουργική χρονιά με ασφάλεια και υγεία.

Παρόλες της  ιδιαιτερότητες της της σχολικής χρονιάς, τώρα που όλα ξεκινούν να κυλούν σε «ομαλούς»  ρυθμούς, ευελπιστούμε ότι θα υπερβούμε της της δυσκολίες και θα επιτελέσουμε  το εκπαιδευτικό της έργο στο ακέραιο.

Αρχικά θέσαμε στον Υπουργό το ζήτημα που παρατηρείται αλαλούμ σε σχέση με τα πρωτόκολλα και ότι δεν έγινε έγκαιρα επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, με αποτέλεσμα πολλά φροντιστήρια να ξεκίνησαν εργασίες από τον Αύγουστο, εφαρμόζοντας τα πρωτοκολλά του Μαΐου, ενώ μετά την έναρξη των σχολείων, έγιναν αλλαγές στο πρωτόκολλο και αναγκάστηκαν να τρέχουν για να κάνουν της απαραίτητες διευθετήσεις.     

Διευκρινίστηκε καταρχάς, ότι τα πρωτόκολλα αλλάζουν ανάλογα με της εισηγήσεις της επιδημιολογικής ομάδας. Σήμερα για τα ιδιωτικά φροντιστήρια, ισχύουν τα ίδια πρωτόκολλα που εκδόθηκαν το Σεπτέμβριο για τα δημόσια σχολεία, Μέσης και δημοτικής εκπαίδευσης. Παράλληλα τα νέα συμπληρωματικά μέτρα  που ισχύουν είναι ότι μπορούμε να βάλουμε διαχωριστικό γυαλί (plexy glass) στα θρανία, με ταυτόχρονη υποχρεωτική χρήση της μάσκας, καθώς της και ο καθηγητής εάν βρίσκεται σε απόσταση δυο μέτρων τουλάχιστον από της μαθητές μπορεί να μην έχει εφαρμοσμένη τη μάσκα.

Επιπρόσθετα στη συνάντηση προτάξαμε 4 θέματα στην κ. Υπουργό. 

  1. Διασφάλιση του κλάδου

    Εκφράσαμε την άποψη ότι μόνο με τα κατασταλτικά μέτρα και της καταγγελίες στην αστυνομία, δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα με τα παράνομα φροντιστήρια. Η νομοθεσία που ψηφίστηκε πριν δύο χρόνια δεν είναι ικανοποιητική.

    Θέσαμε το θέμα της μοριοδότησης των καθηγητών των ιδιωτικών φροντιστηρίων για σκοπούς κατάταξης στον κατάλογο των διορισίμων. Δυστυχώς σήμερα δεν μοριοδοτούνται με κανένα τρόπο και αυτή είναι μια δυσμενής διάκριση και αδικία εις βάρος των καθηγητών των ιδιωτικών φροντιστηρίων.

    Η μοριοδότηση σίγουρα θα αποτελέσει ένα κίνητρο τις άνεργους καθηγητές να επιζητούν να εργαστούν σε νόμιμα ιδιωτικά φροντιστήρια και θα αποφεύγουν το ενδεχόμενο τις παρανομίας και ταυτόχρονα το κράτος δεν θα έχει φοροδιαφυγή. Την ίδια στιγμή οι καθηγητές θα παραδίδουν μαθήματα σε χώρους εγκεκριμένους που είναι κατάλληλοι και πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας για τις μαθητές.

    Η άποψη του Υπουργείου επί του θέματος ήταν ότι τα ιδιωτικά φροντιστήρια δεν ορίζονται ως σχολεία, σύμφωνα μα νομική γνωμάτευση, αλλά ο Υπουργός υποσχέθηκε ότι θα ξαναδούν το θέμα τις μοριοδότησης.  Παράλληλα ως ΣΙΦΚ,  θα ζητήσουμε συνάντηση για το θέμα αυτό και με την επιτροπή Παιδείας τις Βουλής , και  με τα πολιτικά κόμματα, αλλά και με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας.
  2. Συμμετοχή στα σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας

    Εισηγηθήκαμε τις προσκαλούνται και καθηγητές που διδάσκουν σε νόμιμα φροντιστήρια, στα σεμινάρια που κάνει κατά καιρούς το Υπουργείο Παιδείας, ενημερώνοντας τις καθηγητές για την ύλη και για τις εκπαιδευτικούς στόχους που μπαίνουν για κάθε τάξη.
  3. Λέσχες και Μελετητήρια

    Ο Πρόεδρος αναφερόμενος στο  πιο πάνω θέμα,  είπε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί οι λέσχες και τα μελετητήρια που απασχολούν τα παιδιά τα απογεύματα και τα  βοηθούν στο διάβασμα χωρίς, σίγουρα, να υπάρχει ο απαιτούμενος έλεγχος. Πρέπει να γίνει συγκεκριμένη νομική ρύθμιση έτσι ώστε να διαχωριστεί η φύλαξη- απασχόληση των μαθητών κατά τις απογευματινές ώρες με το διάβασμα/μελετητήριο των μαθητών αυτών. Το πρόβλημα άπτεται τις δικαιοδοσίας δύο Υπουργείων και πρέπει να βρεθεί τρόπος να γίνεται αποτελεσματικός έλεγχος πριν το θέμα γίνει ανεξέλεγκτο.    

    Η άποψη του Υπουργείου ήταν ότι τα μελετητήρια αντιμετωπίζονται ως φροντιστήρια και τα νηπιαγωγεία ως σχολεία και ως εκ τούτου δικαιούνται να προσφέρουν τις πιο πάνω υπηρεσίες.

    Καταληκτικά, μετά τη συζήτηση, αποφασίστηκε τις το θέμα των λεσχών και των μελετητηρίων, συζητηθεί με το Υπουργείο Εργασίας όσον αφορά στην αδειοδότηση.
  4. Συμβουλευτική Επιτροπή

    Ο Πρόεδρος έθιξε και πάλι το θέμα τις εκπροσώπησης του ΣΙΦΚ στη Συμβουλευτική επιτροπή, έστω και για  εκπρόσωπο ως παρατηρητή.

    Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου ανάφεραν ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και δεν μπορεί να παρευρίσκεται άτομο του ΣΙΦΚ. Τις, έγινε επισήμανση ότι όποτε  το Υπουργείο χρειαστεί την άποψή του ΣΙΦΚ για κάποιο θέμα θα την επιζητά.

Τέλος συζητώντας το θέμα των καταλόγων  ( Α, Β, Γ ) του Υπουργείου που προβλέπονται στη νομοθεσία και εφαρμόζονται εδώ και τρία χρόνια, που ισχύει η περίοδος προσαρμογής των φροντιστηρίων με τη νέα νομοθεσία, υπογραμμίσαμε ότι  φροντιστήρια που είναι στη δεύτερη λίστα, ενδέχεται να μην  προλάβουν  να καταθέσουν έγκαιρα τις αιτήσεις τις στο Υπουργείο Παιδείας γιατί οι διαδικασίες στην Πολεοδομία είναι πολύ χρονοβόρες.  Το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύτηκε να στείλει επιστολή σε όλα τα φροντιστήρια που ακόμα δεν έφεραν τις αιτήσεις στο Υπουργείο και να ζητά διευκρινήσεις για το που βρίσκεται η διαδικασία εξασφάλισης αδειών.

Παράκληση, να μας ενημερώσετε όσοι συνάδελφοι αντιμετωπίζεται τέτοιο πρόβλημα για να το θέσουμε στους αρμόδιους λειτουργούς. Για το ίδιο θέμα θα προγραμματίσουμε και συνάντηση με το Υπουργείο Εσωτερικών που είναι το αρμόδιο Υπουργείο.


Εκ της Γραμματείας
ΣΙΦΚ
25.9.2020

Αναζήτηση Μαθημάτων